Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

Διπλό κλικ



Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ «ΕΠΙ ΤΟ ΕΡΓΟΝ»

Έκθεση φωτογραφίας αφιερωμένη στον αξέχαστο φίλο ΣΤΑΥΡΗ ΔΑΓΤΖΙΔΗ, φαρμακοποιό, κινηματογραφιστή, φωτογράφο, ιδρυτικό στέλεχος του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Στα διάφορα ταξίδια που έκανα με τον Σταυρή συνηθίζαμε 

να ξεφεύγουμε από την υπόλοιπη παρέα, αναζητώντας να αποτυπώσουμε με τον φωτογραφικό μας φακό κυρίως το ανθρώπινο στοιχείο, είτε ως πορτραίτο, είτε καδραρισμένο στο χώρο του. 
Πολλές φορές προσπάθησα να απαθανατίσω τον Σταυρή «επί το έργον», την ώρα που φωτογράφιζε άλλους, σε μια προσπάθεια, ως μαθητής, να διδαχτώ από τον δάσκαλο. Ήμουν σχεδόν πάντα δίπλα του όταν φωτογράφιζε ή δημιουργούσε πορτραίτα αυθεντικών μορφών που τον ενέπνεαν ως φωτογραφική ενότητα. 

Πάντα διακριτικός, με το χαρακτηριστικό του τρόπο και χιούμορ, πρώτα τους ρωτούσε αν ήθελαν και στη συνέχεια τους φωτογράφιζε, και εγώ πίσω του «έκλεβα» το σκηνικό, πολλές φορές χωρίς να το ξέρει ο ίδιος.

Κάποτε του έδειξα τις φωτογραφίες… Του άρεσαν. Συνέχισε μου είπε. 
Να κάνεις μια έκθεση με αυτό το θέμα.

Σε επόμενα ταξίδια, συνέχιζα να φωτογραφίζω «φωτογράφους επί το έργον», προσπαθώντας να αποτυπώσω τις εκφράσεις, τα συναισθήματα των ανθρώπων, τους διαφορετικούς τρόπους φωτογράφησης αλλά και τα στοιχεία του τοπίου, τα οποία ο φωτογράφος ήθελε να εντάξει στο κάδρο του.

Έτσι προέκυψε το υλικό αυτής της έκθεσης με θέμα «ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΚΛΙΚ», 
ένα μικρό δείγμα από τη δική μου ματιά, το δικό μου «ΚΛΙΚ», πάνω στο «ΚΛΙΚ» του φωτογράφου.

DE FACTO BAR
Π. Μελά 19, Θεσσαλονίκη

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Φλεβάρης του 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: